- ons 11 okt 2023, 10:12
Stötfångaren avtagen
1.jpg (1.63 MiB) Visad 771 gånger
Fronten
2.jpg (1.5 MiB) Visad 771 gånger
Var rätt skitigt där inne
3.jpg (1.22 MiB) Visad 771 gånger
Torkarmotorerna funkar inte längre så tar ut dom
4.jpg (1.34 MiB) Visad 771 gånger
Isärplockade strålkastare efter rengöring
6.jpg (1.83 MiB) Visad 771 gånger
Gamla blinkers
7.jpg (1.24 MiB) Visad 771 gånger
Gamla blinkers 2
8.jpg (965.29 KiB) Visad 771 gånger
Nya strålkastare HF
9.jpg (1.49 MiB) Visad 771 gånger
Nya strålkastare VF
11.jpg (1.75 MiB) Visad 771 gånger
Vart väldigt snyggt
12.jpg (1.39 MiB) Visad 771 gånger
Hej forumet, nu har jag bytt båda strålkastare fram samt satt in nya sidoblinker fram och nya blinkers då dessa spruckit runt armaturen. Körde på märket TYC för allting, tillverkat i Taiwan. Har läst mycket bra om märket på reddit bl.a. Jag tycker att dom förra strålkastarna (Valeo) passade mycket bättre, behövde trycka in strålkastarna en hel del för att få in skruvarna i dom nya. Så fit and finish får en 5/10 på sin höjd. Så om du kan få ett par Valeo för samma pris, köp Valeo istället.
PS: Problemet jag hade när jag försökte ladda upp bilder var storleken på filerna, har skalat ned alla bilder 50% nu och laddat upp dom utan problem.
På den ena strålkastarens yttre reflektor så hade man inte klickat in alla fyra hörnen så den satt lite löst så jag blev tvungen att ta bort glaset och lösa detta . Dom kanske har svårt att få tillgång till bilar att testa på borta i Taiwan? Eller så bryr dom sig inte. Man kan ju gissa att deras delar till dom Japanska märkena passar bättre i så fall.
För att få i strömställarens axel i reflektorn hållare så har jag lärt mig ett bra knep. Nämligen att öppna båda locken på baksidan av strålkastarna och sedan försöka trä in den kulformade toppen utav axel i det T-formade hålet där den ska vara. Det kanske låter rätt självklart men jag var på god väg att ta bort glasen innan vart upplyst om detta.
Ursäkta om jag inte gått igenom det mer pedagogiskt än så men jag bringar inget nytt till bordet som inte Björklund eller Hyhr redan gått igenom, det var inte bara smooth sailing. Strålkastarna sitter med 4 skruvar, blinkers trycker man bara in i hållaren tills den klickar i, sedan ber man om hjälp av sin kära bror i mitt fall att lyfta tillbaks stötfångaren och skruva tillbaks den med fyra skruvar och lite plastclips.
Dessa nya strålkastare har ventilation i underkant i form an en krökt gummislang med filter i vilket är najs. Resultatet är jag nöjd med, nu återstår bara att justera in halvljuset.
PS: Problemet jag hade när jag försökte ladda upp bilder var storleken på filerna, har skalat ned alla bilder 50% nu och laddat upp dom utan problem.
På den ena strålkastarens yttre reflektor så hade man inte klickat in alla fyra hörnen så den satt lite löst så jag blev tvungen att ta bort glaset och lösa detta . Dom kanske har svårt att få tillgång till bilar att testa på borta i Taiwan? Eller så bryr dom sig inte. Man kan ju gissa att deras delar till dom Japanska märkena passar bättre i så fall.
För att få i strömställarens axel i reflektorn hållare så har jag lärt mig ett bra knep. Nämligen att öppna båda locken på baksidan av strålkastarna och sedan försöka trä in den kulformade toppen utav axel i det T-formade hålet där den ska vara. Det kanske låter rätt självklart men jag var på god väg att ta bort glasen innan vart upplyst om detta.
Ursäkta om jag inte gått igenom det mer pedagogiskt än så men jag bringar inget nytt till bordet som inte Björklund eller Hyhr redan gått igenom, det var inte bara smooth sailing. Strålkastarna sitter med 4 skruvar, blinkers trycker man bara in i hållaren tills den klickar i, sedan ber man om hjälp av sin kära bror i mitt fall att lyfta tillbaks stötfångaren och skruva tillbaks den med fyra skruvar och lite plastclips.
Dessa nya strålkastare har ventilation i underkant i form an en krökt gummislang med filter i vilket är najs. Resultatet är jag nöjd med, nu återstår bara att justera in halvljuset.
Bilagor
1.jpg (1.63 MiB) Visad 771 gånger
2.jpg (1.5 MiB) Visad 771 gånger
3.jpg (1.22 MiB) Visad 771 gånger
4.jpg (1.34 MiB) Visad 771 gånger
6.jpg (1.83 MiB) Visad 771 gånger
7.jpg (1.24 MiB) Visad 771 gånger
8.jpg (965.29 KiB) Visad 771 gånger
9.jpg (1.49 MiB) Visad 771 gånger
11.jpg (1.75 MiB) Visad 771 gånger
12.jpg (1.39 MiB) Visad 771 gånger