Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BengtJohnny
Min kära följeslagare på vägarna har tystnat. Både radion och cd-spelaren. Men displayen lyser, och det står tom vilken kanal som är inne. Men radion vägrar att ge en ton i från sig.
Vad är det för fel? Halsfluss? En säkring eller något annat?
Tacksam för en sypunkt på detta.
BengtJ
Användarvisningsbild
av greeeken
BengtJohnny skrev:Min kära följeslagare på vägarna har tystnat. Både radion och cd-spelaren. Men displayen lyser, och det står tom vilken kanal som är inne. Men radion vägrar att ge en ton i från sig.
Vad är det för fel? Halsfluss? En säkring eller något annat?
Tacksam för en sypunkt på detta.
BengtJ

Nollställ allt? kanske kan hjälpa?
Koppla loss batteriet i nån timme.
annars vet jag inte, första ggn jag hör detta
Användarvisningsbild
av gundj
tryckt pâ "Mute"?
av Scanair
Jag hade samma problem med min V70-07.
Radio HU-650
Det började med att backvarnaren började tjuta helt plötsligt för att sedan tystna och radion fungerade normalt, sedan dog ljudet het plötsligt för att återkomma efter några minuter.
Felet blev värre och för någon månad sedan tystnade radion helt.
Alla funktioner i radion fungerade men inget ljud, bara små knäppningar var femte sekund i högtalarna.
Jag misstänkte fel i slutsteget som sitter under passagerarsätet, eller fel i centralenheten (radion).
Jag tog en chans och lyckades få tag på en begagnad HU-650, bytte den i dag och problemet var borta, nu fungerar allt, både ljud och backvarnare samt alla funktioner.
Jag vet att Volvo återkallat flera HU-650 med detta fel, främst att allt ljud försvinner.
Jag fick betala 2000 kr på skroten för en beg HU-650.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]