Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hvdox
Har bytt till en sprillans ny turbo på min v70n 2,4t och den bygger ej så mycket laddtryck som den ska göra, kan det vara för att man har kopplat in laddtrycks mätare så att den förlorar eller vad kan det vara? hade en felkod på "turboregulator" och då bytte jag MV men inget hände. Dock så var den ifrån skroten med tog 2 och då kanske inte min eller dom funkade givetvis men vet nån om de kan vara något annat problem kanske?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Är laddtrycksmätaren korrekt inkopplad så spelar den ingen roll. Kollat så att aalla slangar sitter som dem ska och är inkopplade på rätt ställe?

Exakt vad var det för felkod?
av Hvdox
Aaa laddtrycksmätaren är korrekt inkopplad kan de kanske vara nå fel med mätaren? Det är ju trots allt Biltemas flerfärgade mätare, felkoden stod bara ”turboregulator” och då googlade jag på de sen v70n bla bla bla och då kom det bara upp MV och har sett att en del har en mv vid luftfiltret och en som hänger vid kylarna men jag hittar bara en. Alla slangar är på rätt ställe också
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]