Öppna huven och lyssna runt multiremmen..
Hmm ljudet är ungefär 10 Hz
http://www.ringbell.co.uk/info/ToneGen.htm Välj 10 Hz och sawtooth
Motorn roterar med 880 varv/min på tomgång dvs 15 varv i sekunden. Så det är ett knäpp per 1.5 vevaxelvarv..
Det skulle kunna vara en skada på remmen men den går runt långsammare..
Eller så är det någon av grejerna som har relativt stora remskivor, AC-kompressor eller servopump
Hmm, efter en kallstart ligger väl varvtalet lite högre, 1200 varv -> 20 varv / sekund och varje cylinder tänder på vartannat varv. Då skulle ju ljudet faktiskt kunna vara synkroniserat till tändningen på en cylinder.

Eller en kamaxel eftersom de går med halva vevaxelvarvtalet.
Om vi hade vetat vad varvräknaren visade så hade det hela varit enklare..

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65600 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..

Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen
