Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av webtomten
Hej,

Går det att byta srs-lampan i instrumentpanelen på en v70n-00 eller sitter denna fast på kretskortet på något sätt?

Den har nämligen slocknat på dotterns A-traktor och vi har följande felkod.

00D4 - srs-lampa, felaktig funktion.

Sen har vi ännu fler felkoder på srs systemet. Någon som vet om det är svår fixat? Räcker det med motstånd? Vart hittar man alla kontaktstycken? Någon vänlig själ som kan förklara på ett bra sätt? För den ska besiktigas innan juli är slut nämligen.

00D0 - förars säkerhetsbältesspänne, signal saknas

00D1 - passagerars säkerhetsbältesspänne, signal saknas

00D4 - SRs-lampa, felaktig funktion

003C - uppblåsbar gardin till vänster, för hög motstånd

004C - höger uppblåsbar gardin, för hög motstånd

0035 - airbag pvänster sida, motstånd för lågt

0044 - airbag phöger sida, motståndskraftigt för högt

0014 - förarens luftkudde, steg 1, motståndet för högt

001C - förarens airbag, stage2, motståndet för högt

0032 - airbag pvänster sida, kapacitans för hög

Hoppas på lite tips och trix iaf.
Användarvisningsbild
av 144
Är det ni själva som har byggt om den till traktor? Det låter annars som att alla airbags och bältessträckarna blivit urplockade då dessa inte behöver finnas i en A-traktor.
av webtomten
Nej vi har inte byggt om den själva.

Enligt registreringsbeviset är gardinerna urkopplade bara.

Vi är andra ägaren sen den registrerades till A-traktor och dessa fel fanns inte när vi köpte den utan dök upp för någon månad sedan ungefär. 🤔

Ska plocka ner mitt konsolen och komma så kablarna till styrenheten sitter i. Har kollat bältespännaren på passagerarsidan där sitter kablarna i.
Användarvisningsbild
av 144
webtomten skrev: lör 15 jul 2023, 17:31 Nej vi har inte byggt om den själva.

Enligt registreringsbeviset är gardinerna urkopplade bara.

Vi är andra ägaren sen den registrerades till A-traktor och dessa fel fanns inte när vi köpte den utan dök upp för någon månad sedan ungefär. 🤔

Ska plocka ner mitt konsolen och komma så kablarna till styrenheten sitter i. Har kollat bältespännaren på passagerarsidan där sitter kablarna i.
Okej, det låter konstigt att de bara skulle ha kopplat bort gardinerna och inte alla airbags också då dessa inte behöver finnas i A-traktorer. Jag vet inte om man får plocka bort dem i efterhand eller om det måste göras en ny registrering.
Att börja felsöka och åtgärda fel på SRS-systemet kan bli dyrt.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]