Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johjo
Hej på er!

Skaffade nyligen en V70 2,4T-02 där radion/stereon inte vill fungera. Den är så gott som död förutom att det går att mata in en cd-skiva i den, som den matar ut efter några sekunder. Displayen blinkar svagt när jag trycker in cd-n.
Jag har provat att koppla bort minuspolen från batteriet och sätta dit det igen med tändningen i läge 2, men ingen förändring.

Tror ni det är ngn idé att köpa en HU-603 från skroten och prova med, eller är det kanske ngt cem fel?

Tack på förhand! :-)
av Johjo
Sagt och gjort. Köpte idag en HU 603 på den lokala bilskroten och bytte mot den trasiga. Följde en av tutorialsen på youtube. Funkade perfekt!
Upptäckte dock att högtalaren i vänster bakdörr inte fungerade, så blir till att leta upp en annan och byta. :-)
av athanwago
Jag försökte bränna lite musik på en CD, men den visar alltid felmeddelandet, jag provade andra CD-skivor och de fungerar, och provade även CD:n jag brände på andra bilstereo och den spelar musik omegle xender . Kan någon förklara för mig varför detta händer?

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]