Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Tjena! Har ett problem som uppträder vid höga utomhustemperaturen. När jag kör så dör bilen, för att direkt starta igen. Panelen blir svart och lägger av ibland när det händer, men inte alltid. Hände ca 15 ggr idag på typ 2 mil. Hittade en jordfästa som var av(mellan chassit och motor) den är bytt utan resultat. Ska läsa felkoder under helgen. Ska ikväll kolla batteriet och resten av jordarna. Någon som råkat ut för liknande?
V70-04 automat, 2.4
av Lelle
Inte vad jag vet, bilen startar alltid. Men hur kollar man det? Bara rycka o slå lite runt låset?
av Lelle
Hade en 850 för många år sedan, där bränslerelä dog i tid och otid. Men då startade den inte igång direkt i farten, men får den känslan att det kan vara just det reläet nu med?
av Lelle
Bränslerelä är det inte. Har gått igenom alla jordar. När jag tänker efter så händer det när bilen är varm och kör i lägre hastigheter. Kan kylfläkten orsaka stopp när den drar igång?
av nissesvolvo
Någon som kommer ihåg vilken/vilka modeller som hade det här felet som nya? Om jag minns rätt så var det bland dom första årsmodellerna av V70N. Vill minnas att Volvo bytte någon kabelstam. Vart en det skriverier om det i media. Men det kanske inte va så sent som -04.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]