Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kga
Sambon hade glömt bakluckan lite på glänt så batteriet drogs ut helt och hållet. Plockade ut batteriet och på ren reflex slog jag igen bakluckan ?:-/

Bilen står nu utan spänning och jag kommer inte in i bakluckan. Hur gör man.
in med nyckeln i bagagelåset och vrid runt precis som man fick göra förr innan fjärrkontroller och c-lås fanns
av kga
Pinsamt, letade som tusan men hittade inget lås. Sprang ut och kollade igen och fann ett lock som man kunde tas loss och gissa vad jag hittade. Då har jag lärt mig något nytt idag.
Vad kan man göra om det låset inte fungerar. Antingen om bakluckan någon gång blivit utbytt och därmed även låset, eller om det är det att låset bara kärvar?
Kan man "by-passa" batteriet på något sätt med ett annat batteri, så att man får spänning? Hur i så fall?
Mannemanson skrev: fre 28 apr 2023, 12:35 Vad kan man göra om det låset inte fungerar. Antingen om bakluckan någon gång blivit utbytt och därmed även låset, eller om det är det att låset bara kärvar?
Kan man "by-passa" batteriet på något sätt med ett annat batteri, så att man får spänning? Hur i så fall?
Jag hade monterat en snabbkoppling tex Ctek eller Biltemas under motorhuv för att enkelt kunna "fiska" fram den vid torkardiket vid behov.

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]