Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Igår när jag körde hem så stannade motorn helt plötsligt, ungefär som du vrider av tändningen. Helt omöjligt att få den att starta. Bogserade hem bilen, bytte bränslefilter bara för att börja med något men utan resultat. När jag vrider på tändningen bygger pumpen upp tryck så den går. Kamremmen är hel. Testade med lite startgas och då tände den till några gånger men inte mer.Har kollat alla säkringar också så nu tänkte jag kolla här om det finns någon som kan tänkas ha något bra förslag om vad det kan vara eller var jag ska felsöka.😬😩
Hur såg det gamla filtret ut? Om det satt igen sig och du kört torrt behöver du veva rätt så länge på starten för att lufta ur systemet.
Bygger tankpumpen rätt tryck?
Byggs högtryck vid commonrailen?

Felkodsläsning kommer ge hintar om t.ex. lågt bränsletryck osv, så det rekommenderas att göra härnäst.

Och den klassiska: Tankat bensin av misstag? ;-)
Är halv tank med diesel i så någon bensin i tanken är det inte. Kört länge på starten och vill inte tända till. Bilen bogserad till verkstad nu. När den bogserades tändes motorlampan och sotfilter fullt men enligt han på verkstan så stannar inte bilen av det så vi får se vad det visar för felkoder.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]