Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en volvo v70 2004 och måste byta vänster backspegel(hela) på den för att den har knäckts av på mitten, jag har letat överallt efter en backspegel som har 6 st kablar eftersom den som sitter på nu enbart har 6 kablar i sig men jag hittar bara backspeglar med 7 st kablar i sig. Jag undrar mest ifall man kan använda en backspegel med 7 kablar även fast den gamla enbart hade 6 st? Eller finns det risk att den inte fungerar så att jag inte kan justera glaset efteråt med spaken i dörren?

Mvh
Om ytterhöljena är lika och det bara är det som är trasigt så kanske du kan flytta över allt inuti. Jag har gjort det på en -02, kommer inte ihåg hur många kablar. (Jag körde sönder en lackad backspegel samtidigt som det dök upp en prisvärd likadan i rätt färg men med fel antal kablar på Tradera.) Dock hade jag inte verktyg för att demontera kontaktstycket (måste göras för att kunna dra ur kablarna) så det blev avbitare + fulskarvning.
I mitt fall var kontaktstyckena lika så jag tänkte först nöja mig med fel spegel på bekostnad av minnesfunktionen. Men det visade sig att spegeln gick till extemläge varje gång man låste upp bilen i stället för att bara stå still.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]