Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den senaste tiden har det strulat lite med spolarvätskan i bilen. Jag har fått uppmaningen att fylla på i DIM, men när jag försökt så har jag bara fått i en liten skvätt. Ett tag kom det ingenting när jag försökta spola rutorna, trots att behållaren var full upp till locket. Jag vet att det är inte är frysskador, då jag alltid blandar egen spolarvätska och jag är den enda som fyller på.

Jag fyller på med en dunk som har en slang, så jag testade att peta ned slangen så långt ned i behållaren det gick...och då kunde jag plötsligt fylla på mer än tidigare. När jag drog upp slangen var det något vitt lite tvåligt på slangen.

Idag tänkte jag att jag skulle gå till botten med detta, så jag försökte tömma behållaren med en oljesug...men jag fick inte ner dess slang längre än kanske två decimeter, sen var det något som tog emot. Det var inte ett hårt stopp, utan det kändes som att det gav efter lite. Jag ville inte ta i med någon större kraft innan jag vet ifall det är något som ska sitta där. Även denna slang fick med sig det där vita, lite tvåliga.

Därför är min fråga alltså; är det jag kände med oljesugens slang något som ska vara där? Är det någon typ av filter?

Jag använde spolarmotorn för att tömma behållaren, fyllde upp med vatten, tömde igen och upprepade några gånger för att sedan avsluta med att fylla upp med spolarvätska igen. Jag använde den gamle Bosse bildoktorns recept på egenblandad spolarvätska, så det enda som hällts i behållaren är vatten, T-röd och lite diskmedel. Jag tror att det vita jag fick upp antingen är diskmedelsrester eller något från Biltemas T-röd...vattnet lär ju inte vara boven.
Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]