Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av albinhel
Tjena, min kylare har blivit helt inbucklad efter att jag krockade med en elstolpe nu i vinterväglaget så glykolen rinner rakt igenom när man fyller på. Jag hörde med en polare som hade en kylare och kondensor liggandes som var ihopmonterade på ramen så jag och min polare påbörjade bytet av både kondensorn och kylaren men när den gamla kylaren och kondensorn var nerplockad inser vi att på den nya kylaren finns det en extra slang från min bil som inte har nån ingång på den nya kylaren. Det visar sig att den nya kylaren och kondensorn tidigare har suttit på en manuell v70n och jag har en automat. Så jag planerar på att köpa en kylare från den lokala bilskroten. Någon som vet ifall jag kommer kunna montera en kylare från en automat på ramen från en manuell. Kan man montera en kondensor från en manuell på en automa? Eller är det någon som har tips på vad jag kan göra för att lösa detta problemet då jag måste bli klar med detta projektet så fort som möligt men ändå få det gjort. Jag har en v70n Automat från 2005

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]