Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lämnade in bilen på mekonomen som monterade in en kupefläkt. Sladden är dragen under motorn och dom har borrat ett hål vid passargerarsida och dragit kabeln in där. Ska det verkligen vara ett stort öppet hål som på bilden? Det borde ju komma in massa vatten där när jag kör i regn eller snö?
Bilagor
IMG_20221129_104945.jpg
IMG_20221129_104945.jpg (2.88 MiB) Visad 599 gånger
Det är ett hål i karossen med gummiplugg där från början som jag antar att de använt sig av och inte borrat ett nytt hål bredvid, jag drog min kabel uppifrån bakom värmeskyddet men det är ju lite jobbigare att göra så.
Hålet är i isoleringen , som troligen är förmarkerat, hålet i plåten sen så får man hoppas att dom satt en kabelgenomförning.. Men man tycker att dom hade kunnat smetat dit betylgummi,.det kommer iofs,inte in varren i bilen pga,hålet i isoleringen,,
Tack! Ska kolla upp det imorgon.
Jag tänkte även åka tillbaka till Mekonomen och prata med dom
Då jag har ett missljud sedan dagen de monterade detta. Jag misstänker att det kommer in luft genom hålet som låter och att kabeln ligger och slår. Väldigt störande.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]