Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag vart på verkstaden.
  • Dator kopplades in.
    Ingen kommuniktion med PDM.
    Testade att ladda ner ny programvara men datorn kom inte åt PDM.
    Rätt vad det var så vaknade dörren upp med full fuktion.
    Tog loss dörrsidan och kände på alla kablar utan att hitta något glapp.
Dörren vaknade alltså upp av sig själv när datorn var ansluten.
Nu ger det sig om det förblir funktion i dörren eller om felet återkommer.

Tack för alla tips och ideér i tråden!

PS. Kostnad för ingreppet var 65 kr i form av en vetekrans DS.
Hejsan!
Ja jag har inget svar på din fråga men råkade ut för liknade i dag!
Jag har nyligen köpt en V70 -06 D5, Har kört dieselvärmaren i ett par dagar men jag har inte kört några längre sträckor, så i dag tog batteriet slut. Det gick inte att komma ut ur bilen fick kliva ut över baksätet, bakdörrarna gick att öppna. Vågar inte tänka på vad som kan hända vid en kollision där strömmen bryts eller man går av vägen ner i ett vattendrag. Men på onsdag ska jag ta kontakt med Volvo, så får det ju inte vara.
Jag kommer att redovisa här på något forum vad volvo kommer med för förklaring. ///SE
sm6kyp skrev: Vågar inte tänka på vad som kan hända vid en kollision där strömmen bryts eller man går av vägen ner i ett vattendrag. Men på onsdag ska jag ta kontakt med Volvo, så får det ju inte vara.
Jag kommer att redovisa här på något forum vad volvo kommer med för förklaring. ///SE
Det vore toppen om du kunde meddela ev. svar här i tråden.
Väcker liv i gammal tråd.

Fick samma problem med vä bakdörr efter att ha kört slut på batteriet (samma anledning också som någon tidigare beskrivet).

Jag har läst andra trådar på forumet och jag postade i en annan tråd också.

Idag tänkte jag ladda på batteriet externt efter fler av dessa korta körningar och plötsligt fungerade nu dörren igen.

Det är ju väldigt märkligt kan jag tycka.

Måste ju vara programvaran som ballar ur.

Volvo D5 2016.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]