Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcusss
Hej,

Jag har en S60 2,4D 2008 där dieselvärmaren strular men jag tror jag har lyckats lokalisera felet till vattenpumpen med hjälp av andra trådar här i forumet.
Min lokala återförsäljare vill ha 2400 kr för en ny pump, men vad jag vet är det väl bara någon Bosch-pump som man borde kunna hitta för en billigare peng hos någon annan butik.
OEM artikelnumret är 3729530, är det någon som har koll på vilken Bosch vattenpump det motsvarar?

Tror att det kan vara Bosch - 0 392 020 034, men skulle uppskatta om någon som har bytt pump eller liknande kan bekräfta.
av SAM
Hej!
Ja det är den Boschpumpen du hänvisar till.
Pumpen hade annan forummedlem hittat till vettiga pengar på Amazon, fraktfritt dessutom.
Om du inte bytt glödstiftet på länge så kan du med fördel byta det för att slippa riva fronten en gång till.
Jag har råkat ut för glödstift som inte riktigt hållit den kvalitet som man kan förvänta sig utan slutat fungera alldeles för tidigt.
Stiftet heter: Beru GH306.
Lycka till!
Sam

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]