Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans. Hade min S60 inne på service i höstas och jag bad dem på mekonomen att kontrollera framvagnen då det klonkar vid svängningar och farthinder. De berättade att det kollat både fram och bakvagn och de kunde konstatera att följande behöver åtgärdas:

1. Vänster yttre styrled glapp.
2. Stabstag höger bak glapp.
3. Främre bussningar länkarmar fram.
4. Framvagnsinställning.

Jag pratade med mekonomen angående länkarmarna och de ansåg att det bästa vore att montera på nya länkarmar på både höger och vänster sida istället för bussningar. Kan tillägga att de byte fjärderbenslager förra året och det tog bort det knakande ljudet när man körde över farthinder.

Så vad anser ni? Bör jag byta ut länkarmarna? Min. S60 har nyligen passerat 16.000 mil och blir 20 år nästa år.
Är bussningarna dåliga är det lika bra att byta armarna. Det är såklart möjligt att bara byta bussningarna men då armarna är så pass billiga är det frågan om det är värt det. Lösa bussningar är billiga, men då lär man tänka in tiden det tar att pressa ur och i med nya.

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]