Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Body
I somras började det med att hela instrumentpanelen och mittkonsollen blev svart.Det enda som fungerade var stereon.
Allt fungerade utvändigt som lysen ,blinkers m.m.Jag lät bilen stå 2 veckor och skulle prova igen men då var batteriet dött.La på starthjälp och vred på nyckeln och plötsligt började det blinka som en julgran och allt fungerade.
Nu hände samma sak igen 4 månader senare.
Provade att göra samma sak med ett dött batteri och starthjälp.Man hör att det smattrar i relän men utan att det tänds upp.Vad kan jag göra.
Tacksam för ideer
Användarvisningsbild
av vetten
Ett dåligt batteri kan ställa till en hel del konstiga elfel, jag skulle börja med att kolla om batteriet är ok och klarar att hålla laddningen sen kan det ju också vara så att generatorn laddar dåligt. Bara att mäta och kolla.
av sicnarf
Du hade en väldans tur när batteriet dog första gången och du fick igång allt med start hjälp. Till och med ditt instrument panel kom igång trots att det var trasigt. Att repetera samma sak med att tömma ut batteriet och ladda om det för nystart var inte smart gjort. Dessa bilar är väldigt känsliga om ens batteri är dåligt. Köp ett nytt batteri och testa starta. Om bilen startar men instrument ännu är släckt så bör du skicka ditt kombiinstrument på lagning. https://www.obdtuning.se/sv-SE/reparati ... 80-6662999
av Body
Varför fungerar inte fläkten ,stolsvärmare ,bakrutevärmaren m.m i mittkonsolen om det skulle vara instrumenten som har lagt av.Bilen startar och allt fungerar utvändigt.Är det inget relä som kan vara trasigt
av sicnarf
Då har du fel på ditt CEM kanske också. Kolla i samma länk ovan ang det felet

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]