Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
Jag hade skickat efter en röd tätning från nån i Polen då jag bara hittade Uro tätning (den svarta) från säljare i USA. Men den röda kan jag inte rekommendera vid byte inifrån bilen då den visserligen är rejäl men jag kunde inte få den på plats pga just den orsaken. Den fungerar nog väldigt bra om man tar ur servot och byter på det sättet.
Nu löste det sig för det var inte mycket läckage och när jag smort upp den gamla packningen och satt den rätt så blev det tätt. Packningen satt inte åt ordentligt runtom såg jag när jag demonterade men ville ändå prova ny packning före återmontera en gammal.
Det får bli köp av en Uro packning nån gång vid lämpligt tillfälle så kan jag byta om felet återkommer.
@Bempo, jag ser att du eventuellt har en packning / tätning kvar till bromsservon.
Stämmer detta är jag intresserad av att köpa denna ?
Hör gärna av dig snabbt, eller om någon annan har denna tätning till bromsservo'n över
Jag lyckades lösa detta själv.
Ville absolut inte sätta dit en beg. tätning från skroten med samma eller mer mil på. Men efter lite googlande så finns denna tätning i nyare bilar med.
Kunde hitta en S60 årsmodell 2018 med 3300mil på mätaren hos skroten i Jönköping ( själv plock)

Lyckade till och med klara mig utan att få någon luft i ABS modulen/huvudcylindern.
Bilagor
IMG_0003.JPG
IMG_0003.JPG (101.39 KiB) Visad 663 gånger
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG (148.14 KiB) Visad 663 gånger

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]