Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Repser
Hej!

Jag har just köpt mig en V70 awd från 2006 och tänkte jag skulle göra den lite rolig inför vintern med ett kit från Van Der Veer (https://www.vdveer-engineering.nl/en/sh ... lers/volvo). Om någon har erfarenhet av det mottags erfarenheter gärna men det är nog en tråd för sig själv.

I vilket fall så vet jag ju som er andra att det inte går att stänga av antisladden på dessa Volvos och då går det ju ändå inte att ha så roligt. Jag har dock tidigare haft en 2005 v70 som hade glapp i en abs sensor och då märkte jag att när abs:en inte var med fungerade fyrhjulsdriften fortfarande men inte antisladden. Jag sitter därför och funderar på en strömbrytare till en abs-givare och knapp in till kupén.

Min erfarenhet är dock från en Haldex generation 2 och jag tror det sitter generation 3 i min nuvarande bil och vill därför fråga:
Är det någon som har erfarenhet av en Volvo P2 från 2006 eller nyare om fyrhjulsdriften fortfarande fungerar när abs:en felar?

Kan tillägas att på den bilen som jag bygger min erfarenhet på var det just en abs-sensor som felade. Kontaktrullen i ratten fungerade som den skulle. Vad som hade hänt om den hade felat vet jag inte.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]