Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Huskydo
Tjena, min v70 har lagt av helt nu o fattar inte vad problem är har verkligen försökt med allt börjar ge upp hoppet om den. När jag tar bort minus kabeln ett par minuter och sätter på den igen så startar bilen utan några konstigheter :D sen när jag stängt av bilen o provar att starta igen så vägrar den starta, den bara står o tuggar men hoppar aldrig igång förens jag "återställer" datorn igen alltså tar bort minusen ett par minuter. Inga felkoder på den och har provat att dra ur båda lambda ifall dom va defekt och samma med spjällhuset och ja jag har försökt så mycket jag bara kan komma på. Någon som har några ideer? :/ Tack på förhand:)
av sicnarf
När du tar bort minus så resettar du någonting i elektroniken. Sedan startar bilen som vanligt.
1) Är batteriet ok? Testa med multimeter. Kolla alla batteri anslutningar.
Testa med ett annat batteri för säkerhets skull. Dra extra batteri jord till karossen.
2) Ta bort säkringen för bil larmet och se om det hjälper.
3) Testat med andra nycklar?
4) Kan vara immobilisern som strular. Då får du åka till Volvo och programmera om den.
av Huskydo
Nu har jag provat batteriet, 12 v av och 14v på så batteriet är ok. Drog extra jord från batteriet till motorutrymmet. Jag har provat med båda nycklarna. Provade att dra ur larm säkringen. Ingenting hjälpte :/ får kanske köra bort den till volvo verkstad får dom kolla på det?
av Mrask
Hör du bränslepumpen?
Har du bränsle i Fuel railen det är högt tryck i den använd skydds kläder samt skyddas glasögon . ta av blå korken som ser ut som en bildäcks ventil tryck med en lite flatmajsel mitt i ventilen så ska det komma bränsle .
Bilagor
74687949.jpg
74687949.jpg (182.54 KiB) Visad 608 gånger
Användarvisningsbild
av Prophetone
Som Mrask var inne på-kolla om du har bränsletryck i fuel railen, på min S60 2002 var det ibland tryck på bränslet, ibland inte. Jag hade inga felkod er men kunde köra vidare om jag lossa minuspolen på batteriet, ett par km iaf... Visade sej vara dålig kontakt på för pumpen bakom förar sätet. Betalade 500 spänn för en på Skruvat +300 för ett special verktyg för o få loss låsringen på pumpen(Amazon)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]