Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ovca
Tjena! Har ett problem med min S60, 2003. Den satans hissen i rutan vill inte gå varken upp eller ner (måste ut ur garaget), men ibland lyckas man. När bilen står i tändning funkar den precis som den ska. Motorn låter och man ser att den försöker på när bilen är på. Är det dosan i dörren eller vad kan vara fel?

Tack så mycket på förhand! Får alltid hjälp här :-)
Du måste ta bort förar dörrsidan för att se vad felet är. Kan vara olika saker som strular där inne. Hittar du inga fel där så är det knappsatsen i förardörren som är boven
Senast redigerad av 2 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
Om rutan inte rör sig alls men motorn snurrar så är det antagligen de där plastklipsen i rutskenorna som hoppat ur/gått sönder.
Om rutan inte rör sig alls eller bara ibland när den själv vill så brukar det handla om knappsatsen.
Jag har ett liknande problem på min V70, ibland vill rutan inte röra sig och då får man rycka säkringen till knappsatsen och "nollställa" denna, sen fungerar det igen. Får även felkod på detta så klart, men lätt löst att dra ur säkringen när man inte är hemma och har tillgång till felkodsläsaren. Värt att prova menar jag!
I annat fall så kan det handla om kablaget mellan dörr och A-stolpe, inte ovanligt att det blir kabelbrott där.

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]