Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ToTTe24
Hejsan! Nu äre så att jag efter mycket tankar, kanske hittat felet på Volvon, den väser som sagt när man gasar, har ej kunnat hitta något läckage än och tagit isär hela luftrören snart, har bytt den nedre boxen som är känd för att skapa problem, nu gjorde ja ett röktest på han i ledningarna för att se vart det kan vara, och det verkar vara vid turbons inlopp från MAF sensorn alltså, nu till problemet, delen är inte lös än har haft den lös kanske 2-3 ggr och kliat mig på skallen i vansinne!

men jag hittar absolut inte någonstans delen att köpa! Volvo verkar ha bytt lösning så många gånger att ingen verkstad, vet vilken del man skall beställa,

Volvo kunde inte hitta delen jag pratar om för att dem sa att det finns 3-4 olika lösningar helt bedrövligt!

Ngn som har en på lager?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns ej då serienumret verkar vara en väldigt unik lösning! Har kollat i mitt närområde plus bildelsbasen tror nog utomlands är bäst lösning till detta!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]