Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har en volvo v70n 2,4t 2000.
Fick avslag på besiktning på endast CO värdet vid 2500 varv. Värdet låg på 0.6 och ska vara på max 0.3. Jag har bytt olja,stift,luftfilter,testat alla tändspolar och har även nya lambdasonder. helt nytt avgasystem som är helt tätt runt alla skarvar. Har även kört in på bess med 50-50 etanol och 95 bensin men ingen hjälp utav det. jag har tokvarvat bilen innan besiktning. kört på 3500 varv i nästan 2 mil innan bess. Jag har biltemas Universal katalysator som jag satte dit för ca 1 månad sen. Kan det vara den som inte klarar av att rena tillräckligt? Ska göra comp test på bilen imon och se vad det säger. All hjälp och funderingar godtas gladligen.
Behövs inte ett stort läckage för 0,6 - garanterat en packning som sicnarf säger om det ska vara läckage.

Din katalysator kan såklart påverka också, en universal från biltema är ju inte exakt vad datorn förväntar sig, men är inte exakt insatt i hur mycket datorn automatiskt anpassar sig. Skulle inte börja med att byta den, med andra ord :)

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]