Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Köpte bilen med bsr mjukvara, och behövde nu återställa till orginal, för första gången jag har ägt bilen.

Satte ppc enheten fast, valde att gå till orginal, och allt gick bra, nästan till slutet, sen strulade till det, och nu startar bilen inte. Var i kontakt med bsr, och de fixa nån rescue mjukvara på ppc:n, men den tar bilen inte heller emot.

Någon har säkert råkat ut för detta före mig, så vilka möjligheter finns nu?

Hur återställer jag orginal mjukvaran i ecun så ja får bilen i skick?
Eller hur laddar jag bsr:s mjukvara som den var?
Verkar som ecun inte skulle ta emot nåt.
Det borde fortfarande gå att tvinga ner styrenheten i boot och ladda på mjukvaran därifrån, förutsatt att du får tag på någon rätt mjukvarufil att ladda på.
Kan rekommendera följande tråd om du vill läsa på lite: http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... #msg111542

Alternativt om du t.ex. kan skicka in styrenheten till BSR så får de ladda på ny mjukvara?
Det är tyvärr så att tidiga bosch ecm har problem med just detta pga +21år gammalt flashkrets.

Kanske så har BSR programmet fallerat lite i programmeringsrutinen och inte väntat ut erase och/eller write sekvensen.

Eller så är din ECM tyvärr kass.

Jag skulle klonat över till begagnad ECM, iaf immobilizer datan och sedan laddat grundprogramet i den.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]