frippe64 skrev:Frågan lyder: Karossöverdrag till V70, någon som har tips?
Mitt svar: En kapellmakare kan sy upp ett överdrag som passar som handen i handsken.
Jag är inte heller idiot, men förundrad över alla lättkränkta människor som ställer frågor trots att dom inte klarar av svaren...
Jag är inte på något sätt kränkt...däremot är jag rätt trött på skribenter på forum som inte läser frågan, utan svarar på andra saker i något slags tvångsbeteende.
Frågan var: "...om någon kan tipsa om ett överdrag som passar en V70."
Första svaret handlade om ett garage, vilket knappast kan anses vara ett "överdrag".
De två nästa svaren var först en länk till ett överdrag på Wish, helt utan någon förklaring ifall skribenten testat det eller ens visste ifall det passade. Efter det en länk till Mekonomens sida där alla deras överdrag listades.
Jag förtydligande då: "Det jag därför efterfrågar här på forumet är någon som skaffat ett överdrag till sin V70 P2 som passar riktigt bra."
Då tyckte skribenten att jag kunde spänna fast överdraget med krokar om det var för stort.
Inga av dessa svar har hjälpt mig det minsta, och har därför varit helt onödiga. Skulle jag inte veta att det finns överdrag att köpa på Wish, Mekonomen och diverse andra ställen? Skulle jag inte veta att jag kan anlita en skräddare för att få ett uppsytt? (Jag kan förövrigt sy ett eget om jag skulle vilja.) Skulle jag inte veta att jag kan spänna fast ett för stort överdrag?
Det händer att även jag skriver svar i trådar, där jag inte svarar på TS direkta fråga...men då har jag i alla fall hövligheten att skriva något i stil med: "Jag vet att du frågade om X...men har du tänkt på Y?"