Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leifsj
Hej, min V70-01 läcker olja från packboxen. Har lättat på locket över kamremmen, mycket olja där nere. Vad tror ni om kostnad för att ordna detta?
av Rutger77
Jag beklagar att jag inte kan bidra med vad det kostar men är du helt säker på att packboxen (du menar tätningen vid vevaxeln?) är källan till oljeläckaget. Om inte, gör rent med bromsrengöring och titta noga med borttagna kåpor. Kontrollera gärna statusen på på vevhusventilationen då ett övertryck inte är bra för packningarna. Anledningen till att jag nämner det är att jag hade nyligen ett läckande oljefilter som sprayade motorrummet där nere. Jag trodde det var packboxen först och beställde till och med en ny men efter lite mer noggrann felsökning upptäckte jag problemet med filterkåpan. Det kan ju också vara styrservobehållaren som läcker och "ansamlas" där nere, så kika på den också om du felsöker.

Det är otroligt att Effektskatten som Sossarn[…]

Lite trångt men jag ska inte klaga. :-) […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bilen var på service i tisdag inför &ar[…]

99% länkarmsbussningarna bak