Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Varken STC eller DSTC kan eftermonteras då mjukvaran inte gåt att ladda ner i efterhand.

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Varken STC eller DSTC kan eftermonteras då mjukvaran inte gåt att ladda ner i efterhand.

/L
Vet du om det går att plocka över delar från andra bilar som har det då?
Menar vart sitter dessa mjukvaror??
Hoppas du förstår hur jag menar nu
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har varit uppe förr.

Allt går att göra, tex behöver du kanske skriva egen mjukvara om volvo har spärrat så de inte kan ladda in själva.

Förmodligen kostar det 100 ggr mer än att köpa en annan bil som har funktionen redan.
av sandberg
VolvoB20 skrev:Har varit uppe förr.

Allt går att göra, tex behöver du kanske skriva egen mjukvara om volvo har spärrat så de inte kan ladda in själva.

Förmodligen kostar det 100 ggr mer än att köpa en annan bil som har funktionen redan.
Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
av Marbas
sandberg skrev:

Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
Inget är väl omöjligt, framförallt om man har de rätta förutsättningarna. Om externa företag kan skriva programkod för att optimera motorn (tänker bla på BSR) så ska det väl gå att göra en tredjepartsmjukvara även för antisladd. Jag menar inte att vilken bilägare som helst kan göra detta (troligen väldigt få), men om man har de rätta förutsättningarna och framförallt tiden så borde det gå.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Marbas skrev:
sandberg skrev:

Inget är väl omöjligt, framförallt om man har de rätta förutsättningarna. Om externa företag kan skriva programkod för att optimera motorn (tänker bla på BSR) så ska det väl gå att göra en tredjepartsmjukvara även för antisladd. Jag menar inte att vilken bilägare som helst kan göra detta (troligen väldigt få), men om man har de rätta förutsättningarna och framförallt tiden så borde det gå.
Precis, jag tycker man gör det för enkelt för sig om man bara svarar att "det går" eller "det är omöjligt"

Nästan allt går att göra, frågan om det är värt pengarna eller tiden är ju sedan frågan. det krävs ju både nya program och ny hårdvara som tex gyro osv.

Nästan alla gör ju det enkla och köper en nyare bil med det man vill ha istället för att uppdatera bilen man har.
av Marbas
VolvoB20 skrev:
Marbas skrev:
sandberg skrev: Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
Precis, jag tycker man gör det för enkelt för sig om man bara svarar att "det går" eller "det är omöjligt"

Nästan allt går att göra, frågan om det är värt pengarna eller tiden är ju sedan frågan. det krävs ju både nya program och ny hårdvara som tex gyro osv.

Nästan alla gör ju det enkla och köper en nyare bil med det man vill ha istället för att uppdatera bilen man har.
Helt rätt!
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]