Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Först och främst vill jag tacka för ett grymt forum, har löst många problem med den här sidans hjälp!

På vägen till kneget idag när det småregnar lite så sätter jag på torkarna. Allt funkar. Efter ca 10min så börjar spolarna spruta nonstop när mina torkare går vilket gör att jag måste stänga av och enbart torka när det behövs - annars tömmer jag tanken på nolltid! Detta har hänt förut på bilen men då löste det sig själv.
Något jag noterar är även att ”fyll på spolarvätska” tänds efter ett tag såklart, MEN släcks även efter några sekunder varje gång trots att det borde vara snart helt tomt i systemet. Jag tror helt enkelt att sensorn nollställer sig på nåt sätt. När jag stänger av bilen dock så kommer meddelandet upp igen och nu står kvar.
Har vid tidigare tillfälle bytt strålkastarspolarpumpen då förra ägaren spräckt denna vintertid, och det har fungerat bra efteråt fram tills nu.

Har redan sökt utan att hitta en verklig lösning på detta utan endast snabbfixer där man ska dra ut kontakter eller rycka säkringar, dvs stänga av funktioner. Jag vill gå till botten med detta för att kunna behålla alla rengöringar på lampor och ruta.

Tack för att ni läste!
Jag tänker mig något fel i spaken...?
Den på motsatt sida brukar få spel ibland så det är kanske inte omöjligt?
Tack för all hjälp, det var spaken som var boven när spolarna sprutade nonstop. Tog loss 3 torx, 2 kryss och 1 liten kryss på kretskortet och rengjorde slädarnas kontaktytor bara, sen gick den galant. Akta er så att ni inte tappar ur den vita släden bara, kolla hur den sitter också.

Signalen för lite spolarvätska har fortsatt tändas bara för att släckas efter några sekunder, ungefär som att någon häller i ny vätska och den släcker igen. Fyllde på nytt ändå och nu får vi se om den fortsätter falsklarma när nivån går under minimumnivån.

Tack återigen!

Nu hittade jag ställmotorn och länkarmen[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]

Carplay Trådlös adapter

v @XRay89 , Blev ingen tull sist jag beställd[…]

LED ramp och XBB dongle

Nu har min bil varit in till Innoware Development […]