Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Nyligen har jag fått byta säkring fram till spolarvätskepumpen då dem brunnit av. Nu dröjde det inte länge förräns den nya säkringen också brann av. Börjar misstänka att det är något annat som ligger bakom felet. Ska ut och köra i helgen och vore bra om det gick att spola bort saltet.

Går bra att spola bakrutan. Det är alltså säkringen i motorutrymmet. Nr 16 och den är på 15A.

Någon som har några teorier? Dags att byta pump? Vätskan har nog inte frusit då den är blandad 50/50.

/Niklas
Säkring 16 i motorrum går till strålkastarnas torkarmotorer, och spolarpumpen fram, möjligen fel på en av torkarmotorerna.

Dra isär kontaktstycken till motorerna, bak strålkastarna. (3-polig kontakt)
Kolla om säkringen är ok nu.

Fortfarande fel?
Byt plats på pumparna, eller kablar+slangar på spolarpumparna fram/bak (identiska pumpar -2003)
Fortfarande fel med spoling till vindrutan, följ "LottaGrönings" råd: felsök kablage från pump och bakåt.

PS: Hinner man inte med att fixa eventuell kortslutning i kablage innan resan, koppla slangar/kablar så att vindrutan spolas når man egentligen spolar bakrutan, ta isåfall bort säkring 12 bak i skuffen (REM) så torkaren bak inte körs på torr ruta.

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]