Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skojigt att läsa att min metod fortfarande efter flera år kommer till användning. Ursprunget fann jag på ett amerikanskt Volvo-forum "Matthews" där en snubbe från Texas beskrev metoden. Min Volvo glömmer positionen ca 2 gånger per år, jag förstår inte varför.
Fantastiskt tips! Funkar utmärkt på min xc90 -13, Volvo sa att jag var tvungen byta motorn, det skulle kosta ca 6000 kr totalt... Finns väl dock en möjlighet att felet återkommer men om det inte sker allt för ofta så är ju det helt ok om priset är 6000 för att fixa.
Jag har provat detta på min 06a utan framgång.

Flera gånger tom.

Ibland åker rutan upp men oftast inte.
Den åker ner till lite olika lägen, kör man fler gånger åker rutan lite längre upp varje gång.

Förarsidans ruta fungerar nio gånger av tio.

Nån som har tips på vad som kan vara fel ?

Ante
Jag har haft samma problem på min V70 -07 ända sedan jag blev ägare till den 2011, har försökt kalibrera åtskilliga gånger och även testat övriga knep som finns utan någon som helst framgång.
Dock aldrig testat att byta några delar.
Men eftersom det känns som att rutan åker upp ganska friktionsfritt och funktionen används högst några ggr per år så har jag låtit det bero.
Släcka felkod

Du behöver nog en anan läsare, typ iCars[…]

Hej, Jag har tydligen en ganska hög inlä[…]

Tänkte försöka mig på att g&o[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]