Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har Biltemas pro variant( https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000036593 )
Kollat felkoderna på bilen med den innan en bokad kontroll hos Volvo(Bilbolaget-Härnösand) Biltemas visade samma resultat som volvos egen kontroll.
Jag tycker att Biltemas provariant är prisvärd.
Sen var det väl använda pengar att betala Bilbolaget(Härnösand) 476:-kr för felsökning och kostnadsförslag för att åtgärda felen.
Då får man en bra "överblick" - kostnadsförslag - lista på vad som behöver göras:
Reservdelar-priser
Arbetskostnad-priser
Övrigt-programvara mm.
Bra överblick som ett eget beslutsunderlag.
/Lasse
av Dextre
Håller helt med ovan.

Biltemas fungerar väldigt bra även för mig och läser samtliga koder. Volvo trodde inte alls att den skulle visa samma kompletta resultat men jag kunde konstatera att den gjorde det. Kan radera och göra allt det där enklaste. Så har man S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08) och jag antar även XC90 och vill ha en handhållen att ha i bilen så.
Nyligen köpt VIDA DiCE från Kina och det funkar fint, gick loss på 880kr. Kräver dock att man har egen laptop, kör Win 7 pro på min och använde en gammal dator jag hade liggandes. Ett tips är ju att ha en med ok batteri så man kan ha den lös i bilen om man vill köra samtidigt.

Skönt att kunna göra det mesta med den.
av olman
Lånade en icasoft vol v2.
Går o läsa mycket men inte att köra parkeringsbromsen med den på varken v90 my 17 eller 18
Finns inte i servicemenyn. Stöder inte det säger den .
Släcka felkod

Du behöver nog en anan läsare, typ iCars[…]

Hej, Jag har tydligen en ganska hög inlä[…]

Tänkte försöka mig på att g&o[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]