Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
S60 I, dvs första karrossen, är identisk i allt väsentligt med V70N. Samma mekanik och elektronik.
Alla köpråd för V70N är alltså direkt applicerbara på S60 I.
Lätt att hitta köpråd för
Miltalet på dessa Volvo är ganska oviktigt om den är väl skött. Dom rullar över 60.000mil med orginal motor och transmission (kanske inte automater) bara dom är omhändertagna. Betydligt bättre prisbild också.

Är problemfritt ägande högst prioriterat ska du generellt välja någon av dom enklare modellerna. Oavsett bilmärke.
Ju mer potentiella felkällor....

Edit: Första inlägget med en köprådsfråga för en Volvo S60 togs oväntat bort. Svaret jag ger ovan får ses som generell information.
Senast redigerad av 1 MickeM, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Abbe026
Vanligaste felet är väll elfel, 00 till 05 är det nästan omöjligt att hitta en utan elfel men 2005 fixade de många el problem. Jag har själv en -05 S60 2,5t awd och det är en av de bästa bilarna jag har ägt.
av Henkan
Jag vill ju inte förstöra en trevlig bildiskussion men TS kommer aldrig höra av sig igen eftersom det är en bot (bott).

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]