Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Det med kondens i strålkastaren är nytt för mig.
Själv skulle jag lägga mindre dammbindor i huset och testat i ngn dag. Det drar åt sig fukten...
Ny kort info. :!:
Var och hämtade locket i dag på Bilia. :) Att det skulle passa såg jag direkt att det inte gjorde. :?: Locket av plast hade något slag av membran som var intressant att pröva. :idea: Köpte det ändå och funderade lite. :idea:
Modifierade locket och det passade med en ny tätningslist. :lol: Sitter nu på lamphuset med det lilla hålet 2,5 mm för test. ??:-/
Återkommer efter bruk av bilen. :shock:

Lennart
Hej igen!

Har testat detta nu ett par dagar. :???:
Ingen förbättring med ventilerat lock och ett 2,5 mm hål i underkant på lamphuset. ??:-/
Är tillbaka till ruta ett igen med imma på insidan av bägge glaset. :(

Lennart
lennart lundberg skrev:Hej igen!

Har testat detta nu ett par dagar. :???:
Ingen förbättring med ventilerat lock och ett 2,5 mm hål i underkant på lamphuset. ??:-/
Är tillbaka till ruta ett igen med imma på insidan av bägge glaset. :(

Lennart
Hej jag vet att tråden är gammal men undrar bara om du fick ordning på xenonljusen med fukten i strålkastarna jag har själv en 04 med fukt i det högra bara när man har varit ute och kört inte annars. Med vänlig hälsning Tomas
av Healons
Hej
Var i underkant ska man borra hål? Har problem med ballaster som går sönder efter ca 1år. Dyrt o jobbigt...
Om jag tätat med silikon vid ballast är det runt själva kontakterna som är viktigast?
Bilagor
D3DF852E-39A2-4D45-BB05-11EB41C7BFE4.png
D3DF852E-39A2-4D45-BB05-11EB41C7BFE4.png (207.84 KiB) Visad 183 gånger

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]