Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Greffel
Har du kollat exakt vart det läcker, det finns nämligen en liten gummi slang som är lite bökig att byta men vanligt att det läcker just där.
Finns några bilder här i så fall då du måste släppa på subframen på ena sidan:
viewtopic.php?f=19&t=151202&start=10
Användarvisningsbild
av jiha1968
borstarmicke skrev: sön 06 dec 2020, 03:12 Hej! Har en -02 V70t5 som läcker från påfyllningsröret när jag tankar fullt.
Tänkte kolla om nån vet om det är skillnad på påfyllningsröret mot en 06:a lr mot diesel?
Hej, i det stora är det samma röret till bensinbilarna, medan dieselröret skiljer lite.
(ser ut till att Diesel nyttar samma rör som bensinbilar på marknader med blyad bensin)
Och så finns det en och annan sällan fågel som har ståltank med hela rör, men det är inte det normala.

Men som Greffel säger, normalt är det en av gummislangarna mellan tank och påfyllningsrör (9141423) eller urluftningsrör (9141410) som har spruckit
Ska kolla närmare på detta då det droppade bensin vid fulltankning när vi köpte den redan 2013... andrabil som går 400 -500mil om året så jag löste det genom att bara tanka 3/4 fullt... :)
Men sen började det drälla vid tankning oxå så jag fick i våras till slut bytt slangen som var rejält sprucken, så det är gjort. Sänkte så mkt det gick på högra sidan av sub-framen då var det görbart.

Kan ju vara så enkelt att det redan då var slangen som läckte fast det inte märktes vid tankning, bara när den stod på uppfarten... blir fulltankning när det är torrt ute för vidare analys... :)

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]