Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en volvo xc70 2006. Min torkararm bak lossnad häromdagen, det var fjädern som gått sönder. Min fråga är om någon vet var man kan köpa en sådan fjäder? Jag har ringt och kollat med Bilia och JB men dem säljer bara hela torkararmar och ingen separat fjäder.

//Rolle
Hur ser den ut? Har du bild? Jag har tillverkat fjäder av passande ståltråd själv när jag behövt och ej hittat lämplig fjäder. Man tar ståltråden och virar runt det på en pinne eller metall stång så man får en fjäder. Sedan klipper man passande längd. Hoppas du förstår.
angarna skrev: ons 02 dec 2020, 14:15 Byter du torkare, lär du behöva en avdragare med. De sitter vanligtvis som berg efter alla år i saltslasket. Finns på biltema med lyckligtvis.
Korrekt.

Man måste dra ur spolarmunstycket. Rakt ut.
Pressa inte med konisk tapp direkt på axeln, för då förstörs röret för spolarmunstycket.
Har muttern till armen en krage (vissa har) så lossa muttern enstaka varv och pressa mot en hylsa stående på muttern.
Har muttern ingen krage får man lägga något annat emellan så man inte skadar spolarrörsanslutningen.

Tänk också på att få rätt arm.
Det är skillnad före och efter 2005.
Viloläget åt höger efter 2005. Vänster före 2005.
Dom är spegelvända i bokningen.

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]