Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er. Har monterat tre led extraljus på bilen. Har använt den där som monteras bakom regskylten som har tre fästen för ljusen. Nu problemet för en oteknisk person som jag. Ljusen vill självklart "guppa" när man kör på tex grusväg som jag gör en del. Ringde butiken där jag köpte ljusen och fick där två råd. Ta en gångstång och skruva fast mellan ljusen. Eller ta en sk vinkellänk och sen fäst i grillen. Så frågan är nu om det kan räcka med gängstång mellan ljusen för stabilisering? Om jag skulle använda dessa vinkellänkar, hur tusan ska jag kunna fästa i grillen med hjälp av dessa? Förstår att det ska sitta något i länken, men vad?

Fick ett annat tips av bildelsbutiken jag kollade hos om stabilisering. Han där föreslog att borra hål i ljusen upptill och fäst ett stag som finns att köpa. Nja tänkte jag. Vill nog inte gärna borra ett hål rakt igen upptill. Skickar med en bild på hur ljusen ser ut snett bakifrån/sidan. Snälla hjälp mig med tips!
Bilagor
564341428_487__2__grande.jpg
564341428_487__2__grande.jpg (22.68 KiB) Visad 636 gånger
Har oxå regskyltsfäste fast med 5 ljus.
Jag satte en plåt som hålbilden stämde med fästet, extraljusenas fästen är skruvade genom hållare och plåt .
Det blev mycket stabilare sen skruva jag regplåten i stabiliseringsplåten.
Dom billiga hållarna är mjuka o rör sig lättare.
Har ett lite mer påkostat i rostfritt och det rör inte på sig så mycket
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]