- sön 08 nov 2020, 12:47
564341428_487__2__grande.jpg (22.68 KiB) Visad 636 gånger
Hej på er. Har monterat tre led extraljus på bilen. Har använt den där som monteras bakom regskylten som har tre fästen för ljusen. Nu problemet för en oteknisk person som jag. Ljusen vill självklart "guppa" när man kör på tex grusväg som jag gör en del. Ringde butiken där jag köpte ljusen och fick där två råd. Ta en gångstång och skruva fast mellan ljusen. Eller ta en sk vinkellänk och sen fäst i grillen. Så frågan är nu om det kan räcka med gängstång mellan ljusen för stabilisering? Om jag skulle använda dessa vinkellänkar, hur tusan ska jag kunna fästa i grillen med hjälp av dessa? Förstår att det ska sitta något i länken, men vad?
Fick ett annat tips av bildelsbutiken jag kollade hos om stabilisering. Han där föreslog att borra hål i ljusen upptill och fäst ett stag som finns att köpa. Nja tänkte jag. Vill nog inte gärna borra ett hål rakt igen upptill. Skickar med en bild på hur ljusen ser ut snett bakifrån/sidan. Snälla hjälp mig med tips!
Fick ett annat tips av bildelsbutiken jag kollade hos om stabilisering. Han där föreslog att borra hål i ljusen upptill och fäst ett stag som finns att köpa. Nja tänkte jag. Vill nog inte gärna borra ett hål rakt igen upptill. Skickar med en bild på hur ljusen ser ut snett bakifrån/sidan. Snälla hjälp mig med tips!
- By HeavyMetal