Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av icy
Hejsan!
Det är så att min fars bil, en Volvo v70 årsmodell 04, är helt död! Den fungerade precis som den skulle tills igår när min far skulle starta bilen, då märkte han att den inte gick att öppna, han öppnade bilen manuellt med nyckeln, men bilen är helt död och går alltså inte att starta. Inga lampor lyser eller nåt.
Han har provat båda nycklarna och bytt batteri i en av nycklarna, så det kan inte vara den det är fel på. Igår tänkte han kolla om det var bilbatteriet, och när han försökte ladda det så startade billarmet, då antog han att det inte var batteriets fel eftersom larmet startade och det måste ju drivas av bilbatteriet(?).

Är otroligt tacksam om någon här vet vad felet kan vara!
Alla tips uppskattas!

Leonard
av mojja
icy skrev:Hejsan!
Det är så att min fars bil, en Volvo v70 årsmodell 04, är helt död! Den fungerade precis som den skulle tills igår när min far skulle starta bilen, då märkte han att den inte gick att öppna, han öppnade bilen manuellt med nyckeln, men bilen är helt död och går alltså inte att starta. Inga lampor lyser eller nåt.
Han har provat båda nycklarna och bytt batteri i en av nycklarna, så det kan inte vara den det är fel på. Igår tänkte han kolla om det var bilbatteriet, och när han försökte ladda det så startade billarmet, då antog han att det inte var batteriets fel eftersom larmet startade och det måste ju drivas av bilbatteriet(?).

Alla tips uppskattas!

Leonard

Skulle någ testa med ett annat bilbatteri till att börja med.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av greeeken
Garanterat bilbatteriet.
Desutom öppnar du bilen med nyckel. Finns det ström kvar så går billarmet.
Billarmet har ett backuppbatteri som borde funka kan man tyckas.
av icy
Tack så mycket för snabba svar!
Jag har tipsat honom om det nu, så får vi se om det löser sig! Han har inte bytt batteri sedan han köpte den för snart 5 år sedan, så det är antagligen batteriet!
Användarvisningsbild
av Crille
Vad jag kan utläsa av texten så gick inte larmet förren ni kopplade på batteriladdaren.
Ni hade ju öppnat bilen manuellt med nyckel innan och försökt att starta.
och givet vis går larmet när det kommar ström till batteriet via laddaren.

Har själv råkat ut för att ett batteri bara dör utan förvarning, för att sedan fungera i 1 till 2 veckor efter uppladdning innan det dör igen.

Ett nytt battari borde garanterat fixa ert problem.
av makelemons
icy skrev: tis 01 apr 2008, 22:11 Hejsan!

Alla tips uppskattas!

Leonard

Hur löstes detta problemet? Några år sedan ser jag men jag har nu samma problem med min bil! V70-2013.
Har testat nytt batteri, fungerar inte ändå.
av MickeM
En 2013 är en HELT annan bil än en 2004.
Inte många skruvar gemensamt.

En 2013 har BMS bla som man måste göra rätt med när man byter batteri. Jag utvecklar inte, eftersom jag inte vet 100% hur man gör "rätt".
Men det borde stå i instruktionsboken.

Annars borde man se över huvudsäkringar, bla...

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]