Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Camodude
#1388014
Hej,

Tro det eller ej med vi avser att använda vår Volvo S60 MY07 som familjebil!

Har någon bilder eller erfarenhet av att montera bilbarnstol i baksätet på en sådan bil? Tänker mig en stol som är anpassad för barn som är i ålder 9 månader upp till ett par år

Tack på förhand!
av Rådlös
#1388037
Jag har inte så mycket att komma med, men jag har erfarenhet av bilbarnstolar. Det vill säga: Vi skulle göra en resa i V70 -08 och ta med tre barnbarn. I deras familj hade dom en Cheva Van Trans sport, hette den nog? Där var det generösa utrymmen och dom hade köpt allround no name bilbarnstolar till sina barn. Det passade ju i den bilen. Nu ville dom att vi skulle sätta i barnstolarna så barnen fick sitta säkert. Det var ju OK för det var ju ett gott syfte. Men det var ett he***te att spänna fast barnen. Det var otroligt trångt vid bälteslåsen och man bröt naglar och nästan fingrar för att lossa eller sätta fast barnen. Man fick börja med barnet i mitten och sedan dom två yttre. Om det var så att mittenbarnet ville gå ut, så fick man lossa ett ytterbarn först och sedan mittenbarnet. Tänk då situationen att det regnade eller var något annat störande. Det var lika illa ändå. Barnen var vid den tiden förskolebarn, så dom satt upprätt och framåtvända.
Så mitt råd är: Gå till Volvo och köp Volvos stolar som är avsedda för din bil och dina barn. Titta inte åt något annat håll med något lågpris eller annat flashigt lockmedel. Vänd dig till Volvo och deras stolar som passar din bil och barn!

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]