Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rgknugen
så alltså min fråga är vad är den stora skillnaden mellan dom två? jag funderar på en t5 sport, väldigt sugen på en sån ! någon som har några råd på vad man ska kolla efter när man köper en sån ,något vanligt fel osv ?

MVH danne :D
Användarvisningsbild
av greeeken
rgknugen skrev:så alltså min fråga är vad är den stora skillnaden mellan dom två? jag funderar på en t5 sport, väldigt sugen på en sån ! någon som har några råd på vad man ska kolla efter när man köper en sån ,något vanligt fel osv ?

MVH danne :D
Skillnaden är väll att det är olika motorer i bilarna.
Större turbo på t5an om ja inte minns fel . Vilket gör att kraften kommer lite senare.

Vilka årsmodeller gäller det?
av rgknugen
aa det var det jag också trodde , jag har kollat på en -04 sport, och dom ligger på 150 000 och upåt, det finns ju fina -02 ,-03 för 20 000 - 30 000 tusen mindre men då är det ju inga kjolar så jag vet inte :???:
Användarvisningsbild
av eiskall
rgknugen skrev:aa det var det jag också trodde , jag har kollat på en -04 sport, och dom ligger på 150 000 och upåt, det finns ju fina -02 ,-03 för 20 000 - 30 000 tusen mindre men då är det ju inga kjolar så jag vet inte :???:
Är du säker på att du gillar dom kjolarna? Dom ser imo väldigt "påhängda" ut.
Användarvisningsbild
av Lilja
2.4T är en lättrycksturbo och T5 fulltryck. Sen vad man gillar bäst där är väl en smaksak.

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]