Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrBean
Jensen skrev:Detta är en diskussion som kan hålla på i all evighet, det finns alltid dom som tycker si el så.
En sak som kan vara bra att känna till är att Volvo aldrig haft något dokumenterat fall där en krockkudde löst ut fast den varit urkopplad.
Sen är det alltid upp till var och en om vad man tycker är OK eller inte.
Att Toyota som nån skrev hade kallat tillbaks X antal bilar för något fel i airbagen är ju något som hör hemma i nåt Toyota forum och inte här.
MrBean skriver att man undrar om man kan lita på airbag eller inte, herregud man utvecklar väl ändå inte dessa säkerhetsdetaljer på en eftermiddag???

När det gäller bogseröglor så ar dom standard på bilar utan Pass airbag, och ett tillval för bilar med airbag.
Precis vad jag menar, vi har samma åsikt.
Jag litar på airbags, mitt inlägg var en ironi på Addict tidigare inlägg.
av Moody
Jensen skrev: Att Toyota som nån skrev hade kallat tillbaks X antal bilar för något fel i airbagen är ju något som hör hemma i nåt Toyota forum och inte här.
Det var ett exempel för att påvisa fakta att trots lång utvecklingstid och kvalitetskontroller så kan fel slinka igenom, fel som i detta fall var på nyckelavstängningen till pass-airbagen.

Vill inte på nåt sätt skrämma upp någon utan bara delge de fakta som finns i ämnet.

Små barn sitter trots allt säkrast bakåtvända i framsätet (så länge det inte finns en aktiverad airbag så klart)

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]