volvofantast skrev:Men vad är han villig att släppa den för?den kan inte vara lätt såld jag ha inte betalt 8000 kr ,4000 kr kanske den kan vara värd obesiktigad,oskatttad och dåliga däxh och diverse övriga fel
Tack för råd, ja, det kanske är mer rätt pris... Jag får fundera lite mera. Eller leta en annan bil. Bra att lära sig om typfel på att läsa på forum och kolla bilar. Man måste börja nånstans när man är ny på ett märke/modell. De flesta som säljs har höga mil ELLER ngt fel eller obesiktigade, de som är besiktigade, utan kända fel och < 25.000 mil verkar säljas mkt snabbt.
Den är besiktigad några dagar till, så den är ju inte obesiktigad... ÄN... Ja, den är nog svårsåld om det inte är ett intermittent fel, säljaren får igenom den genom besiktningen och säljer den till någon som inte bryr sig... Kan inte minnas jag såg felmeddelandet när jag började köra bilen, så kanske går det lyfta batteripolen (eller nolla koden) och med tur komma igenom besiktningen. Då är den nog inte omöjlig sälja... Jag får se, om säljaren hör av sig igen, jag har ställt några frågor...