Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ådi
Har en nyligen införskaffat en V70 -01 faceliftad till 05 med xenon ljus då!
Och när jag besikta här om sistens så gick det åt skogen, Montera automatisk nivåsensor och Registrera om bilen sa han!......
Okej vad nu då?
Byta till halogen är inte möjligt eftersom jag inte har några.
Har nu kollat igen dom flesta trådarna om xenon men hittar ingen som har eftermonterat nivåsensor.
Är det nån som har gjort detta och vet vad man behöver för grejor och var det ska monteras, kan kablarna redan vara fördragna i mattan tro?
Kan inte tänka mej att det skulle vara särskilt svårt men det gäller att veta vad man ska ha för nåt.
Va inne på bilia och frågade! men kunde lika gärna ha sprungit in i en betongvägg, han kunde bara slå på detalj nummer :shock:
Är det nån som vet hur! Tell me please!
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Det går inte eftersom din bil inte är förbered för xenon...
Vad jag vet så fungerar det inte ihop med ditt CAN-nätverk.
Enklast är att du köper beg. halognelampor för ca 2000:- och momterar dessa bara för besiktningen. Se ex. på länk från blocket...
http://www.blocket.se/vi/13049869.htm?ca=1_8_s

/Henrik
av CANBus
Ådi skrev:Har en nyligen införskaffat en V70 -01 faceliftad till 05 med xenon ljus då!
Och när jag besikta här om sistens så gick det åt skogen, Montera automatisk nivåsensor och Registrera om bilen sa han!......
Okej vad nu då?
Byta till halogen är inte möjligt eftersom jag inte har några.
Har nu kollat igen dom flesta trådarna om xenon men hittar ingen som har eftermonterat nivåsensor.
Är det nån som har gjort detta och vet vad man behöver för grejor och var det ska monteras, kan kablarna redan vara fördragna i mattan tro?
Kan inte tänka mej att det skulle vara särskilt svårt men det gäller att veta vad man ska ha för nåt.
Va inne på bilia och frågade! men kunde lika gärna ha sprungit in i en betongvägg, han kunde bara slå på detalj nummer :shock:
Är det nån som vet hur! Tell me please!
det är bara glömma!
du får fixa halogenstrålisar som föregående skrivare talade om.

du kan inte få nivågivaren att funka ihop med en 01:a.
sen kan man inte registera om bilen då det inte finns något intyg från tillverkaren för eftermontering.
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.