Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Någon som har erfarenhet av T5 eller 2.4t med chip.
För och nackdelar. Är det någon fara med motorn osv?
Har hittat en som är chippad men den har bara gått 11k mil och har varit chippad de senaste 1000 milen.
av Alminjo
Sharkman skrev:Någon som har erfarenhet av T5 eller 2.4t med chip.
För och nackdelar. Är det någon fara med motorn osv?
Har hittat en som är chippad men den har bara gått 11k mil och har varit chippad de senaste 1000 milen.
Jag har en chippad 2.4T och tror absolut inte det gör någon skada på motorn men det är upp till ägaren o ta hand om bilen. Själv så kör jag inte sönder bilen bara för att den är trimmad utan tar ännu bättre hand om den än någon som inte har chippat sin. Köper bästa motorolja, kollar att allt är som det ska osv. Så chippad eller ochipad spelar nog ingen roll om ägaren har tagit hand om bilen och det märks..
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har en chippad 2.4T och tror absolut inte det gör någon skada på motorn men det är upp till ägaren o ta hand om bilen. Själv så kör jag inte sönder bilen bara för att den är trimmad utan tar ännu bättre hand om den än någon som inte har chippat sin. Köper bästa motorolja, kollar att allt är som det ska osv. Så chippad eller ochipad spelar nog ingen roll om ägaren har tagit hand om bilen och det märks..
Jag kunde ha skrivit exakt det samma själv..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Sharkman
Låter bra. Har i princip bestämt mig så det kan bli affär till helgen.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Tack för alla tips.

Köpte en bil igår.

S60 2,4t 2001 Svart med 18" R fälgar, helskinn 10k mil och chippad samt BSR rostfritt system. Går helt underbart med Geartronic lådan. :lol:
Användarvisningsbild
av Funk
Grattis, hoppas det blir många roliga och problemfria mil.

/Thomas
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]