Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sonytheman
hej jag har ett problem med bilen och så som jag läst här så är jag ganska säker att det är turbotrycksventil (magnetventil) , men det jag inte förstår är varför alla frågar om bilen är trimmad eller chippad, vad spelar det för roll? vad är det för skillnad, jag har en S80 2,5T med 250HK den är chippad hos TMC..

hoppas nån kan svar..
Användarvisningsbild
av Funk
Den håller emot sämre med högre laddtryck, så har du trimmat så märks det mycket tydligare att den krånglar. Förmodligen går den sönder lättare också, men den håller dåligt även med original laddtryck..

/Thomas
av sonytheman
Funk skrev:Den håller emot sämre med högre laddtryck, så har du trimmat så märks det mycket tydligare att den krånglar. Förmodligen går den sönder lättare också, men den håller dåligt även med original laddtryck..

/Thomas
Ok då vet jag, tack för svaret. en fråga till , är det där man kopplar turbotrycksmätaren? eller är jag helt ute o cycklar? isåfall var ska den sitta.

mvh
Användarvisningsbild
av Loner
Magnetventilen sitter på fast på sidan av luftburken.

/L
av sonytheman
FAn oxå bytte Magnetventilen och testkörde lite ingen skillnad men efter 5min körning så märkte jag stor skillnad när jag gassade så kunde man höra ljudet ifrån Turbon bilen var som ny , MEN sen efter att jag kört lite på motorvägen så blev bilen svag (ingen kraft) och ljudet försvann. så nu har jag lämnat in den, va kan det vara? läckage i nån slang? eller vad tror ni?
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]