Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av angrah
Tjenare ännu en gång. Ursäkta att jag spammar detta forumet med trådar, men min bil spammar problem för tillfället och vet inte om jag pallar mer. Nu har fönsterrutan på förarsidan hamnat på sned. Det känns som att det sitter två mojänger som drar rutan upp och ned, bara att den ena har lossnat så att den drar snett. Enkelt att åtgärda själv? Hur kommer jag åt i så fall?

Tack för fin hjälp!
Användarvisningsbild
av greeeken
angrah skrev:Tjenare ännu en gång. Ursäkta att jag spammar detta forumet med trådar, men min bil spammar problem för tillfället och vet inte om jag pallar mer. Nu har fönsterrutan på förarsidan hamnat på sned. Det känns som att det sitter två mojänger som drar rutan upp och ned, bara att den ena har lossnat så att den drar snett. Enkelt att åtgärda själv? Hur kommer jag åt i så fall?

Tack för fin hjälp!
Hm svårt för att att säga exakt va de kan va.
Testat att plocka bort panelen på dörren? Då ser du ju om nått är trasigt kanske.
av Knasen
Tjenare ännu en gång. Ursäkta att jag spammar detta forumet med trådar, men min bil spammar problem för tillfället och vet inte om jag pallar mer. Nu har fönsterrutan på förarsidan hamnat på sned. Det känns som att det sitter två mojänger som drar rutan upp och ned, bara att den ena har lossnat så att den drar snett. Enkelt att åtgärda själv? Hur kommer jag åt i så fall?

Tack för fin hjälp!
Det ganska enkelt att åtgärda själv. Du måste ta bort dörrpanelen, på insidan finns två armar som löper i spår antagligen så har blått clips gått sönder. Kör fönsterhissen så att hamnar ungefär i mitten av dörren, så i framkant och bakkant finns öppningar så du kan komma åt, var dock försiktig med plasten som skyddar mot vattenläckage. tryck fast clipset oså tillbaka med allt igen.
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.