Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eiskall
greeeken skrev:
eiskall skrev:
greeeken skrev:Återigen så varför babblar ni om SBP frågan var väll hur man gör-?
Men vad tror du?

Kan det vara så att jag ville vara bussig och upplysa trådskaparen om detta, så att han slapp bli besviken vid nästa besiktning? Jag kan ju liksom inte veta att han är medveten om det.

Eller kan det vara så att jag bara ville tjata på trådskaparen. Att jag redan visste att han kände till att han inte får bilen godkänd, men ville irritera honom med dumma frågor?

Välj själv..

Vet du nu hur man löser trådskaparens problem så var vänlig och ge en lösning.
Som du gjorde eller? Jag har tillfört något i diskussionen - du har inte gjort det.

Färdigsnackat.
av Siqqe
Aja, tack så mycket båda två. Lägg ner det nu.
Användarvisningsbild
av ER
Siqqe skrev:Okej, tack så mycket.

Ska skarvas på t.ex. den rosa? Har den olika färger beroende på årsmodell, vänster eller höger eller hur fungerar det? Och vad är dipkabel? ;)

Någon som har art.nummer på xenonkablage -03 till -04?
På kabeln i bilen till höjdmotorn sitter det 3 st kablar varav en är rosa). På kontaktdonet till 05-strålkastaren är den en kabel som är lila (eller om det var tvärt om minns ej exakt. När dessa kopplas ihop så kommer dipen att fungera och hela lamphuset kommer att vinkla upp sig när helljuset slås på. Tog just denna kabel bara för att det är vad andra använt sig av och den var nära och smidigt att med demonterbar strömtjuv kunan göra lampbyten extar smidiga, fungerar säkert med en annan kabel som har 12v på sig också. Givetvis behöver man inte koppla in denna men då har man bara vanlig xenon och taskigt helljus.

På Bixenonen är helljuset bara egentligen en halogenlampa som när helljuset slås på får hjälp av halvljuslampan som vinklas upp och breddar/förstärker ljusbilden, detta kallas dip:en och man ser hur ljusbliden lyfts vid helljus och dyker när man slår av det tack vare den skarpa kant man skall ha för att inte blända onödigt.

Den kabelsnutt jag köpte heter 8693611 och är avsedd för 03-04, se dock upp för samma nummer finns till 05 - också men är billigare och mindre.
Betalade 570kr/st, totalt 1140kr för dessa i början av sommaren och då enbart för att få hanen så jag kan byta strålkastare på max 30 min inkl kaffepaus på minst 10 min.
av Siqqe
ER skrev:
Siqqe skrev:Okej, tack så mycket.

Ska skarvas på t.ex. den rosa? Har den olika färger beroende på årsmodell, vänster eller höger eller hur fungerar det? Och vad är dipkabel? ;)

Någon som har art.nummer på xenonkablage -03 till -04?
På kabeln i bilen till höjdmotorn sitter det 3 st kablar varav en är rosa). På kontaktdonet till 05-strålkastaren är den en kabel som är lila (eller om det var tvärt om minns ej exakt. När dessa kopplas ihop så kommer dipen att fungera och hela lamphuset kommer att vinkla upp sig när helljuset slås på. Tog just denna kabel bara för att det är vad andra använt sig av och den var nära och smidigt att med demonterbar strömtjuv kunan göra lampbyten extar smidiga, fungerar säkert med en annan kabel som har 12v på sig också. Givetvis behöver man inte koppla in denna men då har man bara vanlig xenon och taskigt helljus.

På Bixenonen är helljuset bara egentligen en halogenlampa som när helljuset slås på får hjälp av halvljuslampan som vinklas upp och breddar/förstärker ljusbilden, detta kallas dip:en och man ser hur ljusbliden lyfts vid helljus och dyker när man slår av det tack vare den skarpa kant man skall ha för att inte blända onödigt.

Den kabelsnutt jag köpte heter 8693611 och är avsedd för 03-04, se dock upp för samma nummer finns till 05 - också men är billigare och mindre.
Betalade 570kr/st, totalt 1140kr för dessa i början av sommaren och då enbart för att få hanen så jag kan byta strålkastare på max 30 min inkl kaffepaus på minst 10 min.
Okejokej.

Men övriga kablar ska alltså kopplas likadant som halogen, enligt den guide som finns på detta forum?

Tack så hemskt mycket.
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.