Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Loner skrev:
VolvoB20 skrev: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249431.htm
Dessa passar 00-04 och bör inte monteras på bilder med torkare... om man skall tro volvo själva..

/L
Lite sjukt eftersom torkarna är std på 00-04 ... :roll:

De nya borde heta "strålkastarplast" :arrow: istället för strålkastarglas
Användarvisningsbild
av Fluffen
Mr H skrev:
Fluffen skrev:Det kanske går med FINT våtslippapper och sen gå på med en riktig roterande polermaskin och nått polermedel.
Slipa på plastglas brukar inte vara en så speciellt bra metod....
Varför skulle det inte funka om man har FINT våtslip papper, funkar fint på baklampor och dyligt varför skulle det inte kunna funka på stålkastarna fram om de är riktigt risiga.? Vi pratar ju inte direkt smärjelduk här.....
av Johnny123
~Kalle~ skrev:
Loner skrev:
VolvoB20 skrev: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249431.htm
Dessa passar 00-04 och bör inte monteras på bilder med torkare... om man skall tro volvo själva..

/L

Jag tycker att jag har sett V70 bilar helt utan torkare på framlyktorna, undrar om det har varit importbilar från ett land där torkare/spolare inte har varit obligatorisk utrustning (Tyskland?)?
På dessa är det ju då möjligt att montera "skyddsplast".
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Johnny123 skrev:
~Kalle~ skrev:
Loner skrev: Dessa passar 00-04 och bör inte monteras på bilder med torkare... om man skall tro volvo själva..

/L

Jag tycker att jag har sett V70 bilar helt utan torkare på framlyktorna, undrar om det har varit importbilar från ett land där torkare/spolare inte har varit obligatorisk utrustning (Tyskland?)?
På dessa är det ju då möjligt att montera "skyddsplast".
ok :wink:
Användarvisningsbild
av C.W.
har haft plastögonlock framför strålkastarna på förra bilen. :P
Sparade en del slantar när gruset sprutade från förbipasserande lastbilar.

Besikningen var dock inte alltför glada över dem. :evil:
Gick ju att ta bort med ett enkelt handgrepp. Besikningsmannen tog själv bort dem så de vet nog att man sätter dit dem efter genomförd besiktning.
:wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Även jag har sådana plastskydd, och har besiktigat med dem två gåger, inga problem.. Dom håller ingefär två sommarsäsonger innan man måste byta eller polera upp dem pga torkarna.

Jag har dessutom lackat "ögonlock" på insidan av mina och slapp på så sätt att montera lösa sådana.

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fluffen skrev:
Mr H skrev:
Fluffen skrev:Det kanske går med FINT våtslippapper och sen gå på med en riktig roterande polermaskin och nått polermedel.
Slipa på plastglas brukar inte vara en så speciellt bra metod....
Varför skulle det inte funka om man har FINT våtslip papper, funkar fint på baklampor och dyligt varför skulle det inte kunna funka på stålkastarna fram om de är riktigt risiga.? Vi pratar ju inte direkt smärjelduk här.....
Funkar väl utmärkt, först superfint slippapper, sedan polering. Så gör man ju tex för att få "showglans" på lacken.
av olson
[/quote]

På dessa är det ju då möjligt att montera "skyddsplast".[/quote]

Är inte obligatoriskt i Sverige heller
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]