Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 1138
Hej

Fick min beggade V70 2.5T -04 igår. Första intrycket är att jag tycker det knarrar och knirrar en hel del från mittkonsolen (typ från växellåda och bak till armstödet). Knirrar även i lädret på sidan av stolen där lädret ligger an plasten.

Misstänker att säljaren kört med någon typ av cockpit shine svamp!? Man får en lite "glättig" känsla på fingrarna när man rört vid plasten. Kan detta var anledningen till missljudet?

Tycker det knirrar lite väl mycket för en bil som gått 4500mil.

/Joakim
av addeer
Min 04 med snart 10000 mil knarrar inte någonstans. Bortsett från barnstolen ibland men det har ju inte med bilen att göra.
1138 skrev:Hej

Fick min beggade V70 2.5T -04 igår. Första intrycket är att jag tycker det knarrar och knirrar en hel del från mittkonsolen (typ från växellåda och bak till armstödet). Knirrar även i lädret på sidan av stolen där lädret ligger an plasten.

Misstänker att säljaren kört med någon typ av cockpit shine svamp!? Man får en lite "glättig" känsla på fingrarna när man rört vid plasten. Kan detta var anledningen till missljudet?

Tycker det knirrar lite väl mycket för en bil som gått 4500mil.

/Joakim
Har även jag ett knarr i mittkonsolen samt stolen glappar när man svänger kraftigt vänster. Har även börjat märka ett större mellanrum i mittkonsolens panel till höger om växel spaken. -2006 V70
Hade en -04:a innan där byttes underredet på stolen som glappade i alla ledder.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]