Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karlskrona_krille
skall sätta film på bilen, några frågor.

skall ma ha samma mörket i bagaget som baksätet?

eller som jag sett vissa har ljusare och ljusare.

dvd mörkast bagaget sen ljusare i baksätet sen ännu ljusare framdörrana?

funderar på att ha samma mörka på 5rutor sedan den ljusaste som finns på framdörrana. knappt märkbart.
av Marbas
Jag hade haft samma på alla rutorna, tror det hade sett konstigt ut med olika mörka rutor på bilen.

När det gäller framrutorna tror jag inte du får sätta någon solskyddsfilm. Tror att max ljusreducering fram får vara 10%, och i grunden är de redan lite "tonade". Tror att om du sätter solfilm fram så går inte bilen igenom besiktningen... Men man kan ju alltid prova.

Hade ultra svart runt om (ej fram då) på min 745. Mycket bra insynsskydd och jag tycker bilen blev snyggare, men det var ett hel..e att backa när det började bli lite mörkt ute...
Användarvisningsbild
av camaro69
Satte det mörkaste på bakdörrar och sidorutorna bak. På bakrutan sattes en något ljusare film för att ha någon form av bakåtsikt under vinterhalvåret.

Blev kanonbra.

På min gamla 855 hade jag mörkaste på alla rutor. När man skulle backa på vinterhalvåret såg man knappt något bakåt.

Utseendemässigt syns ingen skillnad att ha lite ljusare film på bakrutan.

Lämnade in på en proffsfirma. Helt perfekt jobb. Oerhört nöjd.

:D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
S80N & V70 II har tonade rutor, 25% toning på samtliga rutor.
Användarvisningsbild
av Mr H
Främre sidorutorna får du inte godkända med någon som helst solfilm monterad. Inte ens ofärgad. Både Bilprovningen och Polisen slår ned på det direkt om/när dom upptäcker det.

Vill du absolut ha solfilm även på framrutorna så välj en mörkare film till resterande rutor. På så vis kan du kanske "lura" polisen öga ute i trafiken i alla fall.
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
karlskrona_krille skrev:skall sätta film på bilen, några frågor.

skall ma ha samma mörket i bagaget som baksätet?

eller som jag sett vissa har ljusare och ljusare.

dvd mörkast bagaget sen ljusare i baksätet sen ännu ljusare framdörrana?

funderar på att ha samma mörka på 5rutor sedan den ljusaste som finns på framdörrana. knappt märkbart.
Hej

Ska du göra detta själv eller :?:
av karlskrona_krille
hej nej firma..

tar märkaste på alla rutor och den allra ljusast epå framdörrana så hade jag på imn förra bil gick igeom besigitning de andra är så mörka så framdörrana ser ljusa ut.
men i märker ändå lite tonat
av Marbas
Vad kommer det att kosta?
av karlskrona_krille
inväntar offert....

återkommer med pris och bilder på resultat.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]