"En som var snål på 3000 men ångrar sig lite"

Moderator: Moderatorer
P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.När jag hade ångest över beslut av stolklädsel snabbkollade vad folk har beställt för klädsel respektive färg på V70 Classic genom att knappra in cis.nr i närheten av det jag själv hade på http://www.volvocars.se/leveransinfo.
addeer skrev:Jag valde också Electric silver :)Du slapp betala extra för färgen + att du fick tillbehör för 14000kr, stämmer det?
(smart av återförs att ha den färgen på demobilen).
Fast för mig kostade det inget extra, förutom de tillbehör jag betalar för så prutade jag till mig tillbehör för 14000 som jag fick med i köpet.
P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.röd metallic, de är grejer de
polcirkeln skrev:det var en jättekul idé att sitta och kolla på leveransinfo!P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.När jag hade ångest över beslut av stolklädsel snabbkollade vad folk har beställt för klädsel respektive färg på V70 Classic genom att knappra in cis.nr i närheten av det jag själv hade på http://www.volvocars.se/leveransinfo.
Om jag kan uttyda strecken på min post-it lapp var utfallet av denna ovetenskapliga undersökning som följer:
Färgkod: Antal
426: 8 st
452: 1 st
455: 6 st
467: 2 st
471: 7 st
477: 5 st
Så alla väljer ju inte 426...
(Övrigt: Inte en enda av dessa hade valt helskinn på stolarna till sin Classic. 170 hkr motorn dominerade stort med ungefär jämn fördelning mellan Automat och Manuell transmission.)
Jensen skrev:Färgen inkluderad i de 14 (11000 options+gratis färg=14000) om man vill uttrycka det så. Kanske de finns större marginaler på 2,4D eftersom den kostar 40 lax mer än 170hk.addeer skrev:Jag valde också Electric silver :)Du slapp betala extra för färgen + att du fick tillbehör för 14000kr, stämmer det?
(smart av återförs att ha den färgen på demobilen).
Fast för mig kostade det inget extra, förutom de tillbehör jag betalar för så prutade jag till mig tillbehör för 14000 som jag fick med i köpet.
Låter nästan för bra för att vara sant isåfall.
Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]